tisdag, januari 15, 2008

Youtube, - tv for og av alle

Youtube er utrolig bra. Hvor finner du ellers slike mengder av rörende bilder på et sted? Hvor finner du helt crazy parkour videoer fra Paris sammen med det seneste Ut i Vår Hage? Eller videoen med som var satt sammen av han som hadde tatt et bilde av seg selv hver eneste dag i tre år?

Jeg har selv videoer på Youtube som jeg har tatt med min kameratelefon. Kvaliteten på disse er medioker, men du ser hva innholdet er. Du ser at jeg er i Dalarna for å feire midtsommer eller i Knarvik i julen. Når alt kommer til alt er det det som betyr noe for dem som skal se det.

Det er ikke bare firmaet Yotube som gjör dette til en bra tjeneste. Det er snarere mediumet i seg. Samt blandingen av at alle har en raskere og raskere oppkobling hjemme og at kameratelefoner nå er standard. Alle kan filme og ta bilder. Og mange gjör det. Spörsmålet er bare hvor man skal dele sine snutter så at flest mulig ser dem. En liten stund for to-tre år siden var det Google Video, men så kjörte Youtube forbi. Det ble siden kjöpt opp av Google for en milliard USD.

Snart kommer Joost....

TV industrien holder på å forandres fra grunnen og jeg liker det jeg ser.

Inga kommentarer: