torsdag, januari 27, 2005

metal panels


metal panels
Originally uploaded by jessiqua.
Ute og surfer litt på kveldstid. How about this picture?! Alle ære till Jessiqua som har tatt det.

Må innrømme jeg blir sterkt imponert av alle de ulike vinklingene som finns blant bildene på Flickr.

Selv holder jeg på å ta en avgjørelse på om jeg skal bruke Adobe Photoshop Album eller det nye Picasa2 (www.picasa2.com) som har fått strålende anmeldelser hos flere (Dagbladet, blant annet, men jeg orker ikke finne frem linken her og nå). Sistnevnte fungerer helt fantastisk bra, men har noen svakheter som Adobe selvsagt har visst om lenge.

Hvorfor holder jeg så på med denne funderingen? Vel, foruten att jeg er interessert i bilder og fotografering generelt, så er valget av verktøy ganske viktig. Adobe Photoshop har noen geniale funksjoner som gjør at du holder orden på dine bilder, men det har også sine svakheter. Blant annet er det ikke mulig å flytte bilder på disken uten at du må markere hvor du har flyttet de manuelt i APA (Adobe Photoshop Albums) etterpå. Irriterende. Det og flere andre ting fikser Picasa. Problemet er att jeg har merket ca 4000 bilder i Adobe Photoshop Album allerede... Og det vil jeg naturlig nok ikke gjøre igjen. ...

Et enormt verdenspolitisk dilemma, men det er nå slikt jeg sitter her og funderer litt på her jeg har tid til overs en torsdag kveld.

Men alltså: Et fantastisk bra bilde!

Inga kommentarer: